- Niniejsza Gwarancja Jakości ma zastosowanie do towarów nabywanych na podstawie umów sprzedaży zawieranych pomiędzy Komputronik Biznes Sp. z o. o. z siedzibą i adresem w Poznaniu, kod pocztowy 60 – 003, przy ul. Wołczyńskiej 37, wpisaną do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań – Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, VIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, pod nr KRS 0000008979, NIP 895-17-44-690, REGON 930321320, o kapitale zakładowym w pełni opłaconym w wysokości 5 010 000,00 złotych, a Klientami.
- Gwarancja Jakości obowiązuje tylko na terenie Polski.
- Komputronik Biznes Sp. z o. o. (dalej Gwarant) udziela nabywcy towaru Gwarancji Jakości na sprawne działanie produktu wyszczególnionego na dokumencie sprzedaży. Okres gwarancji wskazany jest w tabeli specyfikacji gwarancji (wyrażony w postaci xx, gdzie xx to liczba miesięcy) oraz liczy się od daty zakupu sprzętu. Sprzęt posiadający Gwarancję Producenta i wyrażony w tabeli specyfikacji „GPxx”, nie podlega warunkom gwarancyjnym Gwaranta i powinien być serwisowany wyłącznie w punktach serwisowych wskazanych przez Producenta, Dystrybutora lub Importera, zgodnie z warunkami karty gwarancyjnej dostarczonej wraz z towarem.
- Obowiązkiem Gwaranta jest naprawienie wadliwej rzeczy. W przypadku gdy naprawa wadliwej rzeczy okaże się niemożliwa lub nieopłacalna, Gwarant może podjąć decyzje o wymianie towaru na nowy lub o zwrocie kwoty zakupu. W przypadku, gdy towar zakwalifikowany do wymiany jest niedostępny, Gwarant jest uprawniony do jego wymiany na nowszy model.
- Należy bezwzględnie zachować dowód zakupu produktu wydany przez Sprzedawcę oraz załączyć wskazany dokument w przypadku reklamowania towaru w oparciu o gwarancję udzieloną przez Gwaranta.
- Uprawnienia Nabywcy towaru z tytułu udzielonej Gwarancji wygasają automatycznie
a) po upływie okresu Gwarancji;
b) w przypadku dokonania jakichkolwiek zmian, modyfikacji, uzupełnienia lub wymiany towaru lub którejkolwiek z jego części przez Klienta lub podmiot inny niż Gwarant;
c) w przypadku eksploatacji towaru w sposób niezgodny z jego przeznaczeniem oraz wskazówkami Gwaranta, Producenta, Dystrybutora lub Importera towaru;
d) w przypadku braku odpowiedniej konserwacji towaru, zgodnie ze wskazówkami Gwaranta, Producenta, Dystrybutora lub Importera towaru
e) w przypadku gdy uszkodzenia lub wady towaru powstały na skutek: szkodliwego promieniowania, jakiegokolwiek urazu mechanicznego, zwarcia instalacji elektrycznej; przypadku stwierdzenia naruszenia, uszkodzenia lub zerwania plomb lub numerów seryjnych towaru bądź zakrycia ich w jakikolwiek sposób uniemożliwiający identyfikację towaru. - Gwarancja Jakości nie obejmuje konserwacji przewidzianych w instrukcji obsługi, wymiany i naprawy zużywanych w sposób naturalny podzespołów oraz ich zabrudzenia, wymiany materiałów eksploatacyjnych (także baterii i akumulatorów), a także instalacji i konfiguracji oprogramowania.
- Zgłoszenie wady towaru przez Klienta i wszczęcie procedury reklamacyjnej następuje z chwilą otrzymania przez Gwaranta oświadczenia Klienta
o zgłoszeniu wady towaru oraz dostarczeniu wadliwego towaru. Zgłoszona wada podlega weryfikacji przez Gwaranta. - Gwarant rozpatruje reklamację najpóźniej w ciągu 14 dni roboczych od jej wpłynięcia. W przypadku konieczności wysłania wadliwego towaru lub jego części do specjalistycznych serwisów okres rozpatrywania zgłoszenia gwarancyjnego może zostać wydłużony do 28 dni roboczych.
- Klient zobowiązuje się dostarczyć towar ze stwierdzoną wadą do punktu serwisowego Gwaranta na własny koszt. W razie nie przedłożenia wraz z towarem (kopii) dokumentu gwarancji wraz z dowodem zakupu oraz opisu objawów (wypełnione Gwarancyjne zgłoszenie reklamacji RMA), Gwarant zastrzega sobie prawo odmowy dokonania naprawy gwarancyjnej z uwagi na niedopełnienie przez Klienta warunków gwarancji W przypadku, gdy w toku analizy zasadności reklamacji i oględzin wadliwego towaru lub jego części, Gwarant stwierdzi, iż naruszono warunki udzielonej Gwarancji, w szczególności towar lub jego części zostały zmodyfikowane w zakresie właściwości fizycznych lub prawnych, poinformuje o tym Klienta, zwracając Klientowi wadliwy towar. Klient zobowiązany jest do pokrycia poniesionych przez Gwaranta kosztów.
- Gwarant wyłącza obowiązek powiadomienia Klienta na piśmie o nieuwzględnieniu roszczenia gwarancyjnego.
- Gwarant nie ma obowiązku dostarczenia Klientowi zastępczego towaru na czas trwania procedury reklamacyjnej.
- Wadliwy towar Klient powinien dostarczyć Gwarantowi w oryginalnym, fabrycznym opakowaniu, w którym towar został odebrany przez Klienta wraz ze wszystkimi elementami dostarczonymi Klientowi, w szczególności dokumentacją, sterownikami, kablami. Wadliwy towar Klient może dostarczyć w opakowaniu zastępczym, które będzie zapewniało odpowiedni poziom ochrony towaru podczas transportu.
- Klient zobowiązany jest dokonać archiwizacji danych znajdujących się na nośniku. Wyłączną odpowiedzialność za dane znajdujące się na nośniku ponosi Klient. W przypadku, gdy Klient dostarcza wraz z wadliwym towarem dodatkowe akcesoria, nośniki, oprogramowanie zobowiązany jest do przedłożenia pisemnej informacji o tym fakcie. Wyłączną odpowiedzialność za utratę wskazanych powyżej elementów ponosi Klient.
- W przypadku niezachowania warunków gwarancji Gwarant ma prawo nie uwzględnić roszczenia z tytułu gwarancji.