Przekazanie obsługi informatycznej do zewnętrznej, profesjonalnie przygotowanej firmy oznacza dla przedsiębiorstwa prowadzącego działalność gospodarczą eliminację konieczności stworzenia kosztownej wewnętrznej struktury IT oraz skupienie się na rozwoju działań będących w obszarze podstawowego obszaru swojej działalności. Uwolnione w ten sposób zasoby można spożytkować na przyspieszenie rozwoju organizacji, co przekłada się w sposób bezpośredni na sukces firmy.

Obniżenie kosztów jest możliwe dzięki:

  • braku konieczności ponoszenia nakładów na stworzenie miejsca pracy i wyposażenia informatyków w niezbędne narzędzia do wykonywania pracy (telefon, laptop, samochód)
  • zmniejszeniu obciążeń podatkowych oraz eliminacji składki do ZUS
  • braku konieczności zatrudniania specjalistów z różnych dziedzin IT
  • całkowitej eliminacja ryzyka związanego z urlopem i chorobą pracowników IT
  • zerowym kosztom związanym z doradztwem w zakresie rozwoju IT
  • likwidacji wydatków na szkolenia z zakresu IT.

Szeroko rozumiany Outsourcing IT to przede wszystkim kompleksowe wsparcie firmy przez zewnętrznego partnera. Słowo „partner” wymaga tu mocnego podkreślenia i słowa komentarza. Nie każda firma zewnętrzna będzie dla firmy partnerem. Doświadczona i świadoma firma outsourcingowa, rozumie biznes swojego partnera, działa proaktywnie, a nie jedynie „gasi pożary”, planuje i pomaga w rozwoju, nie jest pogotowiem komputerowym, a rzeczywiście bierze na siebie odpowiedzialność za działanie i rozwój środowiska informatycznego firmy partnerskiej.

Jaki jest cel outsourcingu IT?

Główny cel, jaki możemy zrealizować dzięki outsourcingowi usług IT, to poprawa efektywności i bezpieczeństwa środowiska informatycznego oraz zmniejszenie kosztów z nim związanych.

Firma nie zatrudni specjalistów z różnych dziedzin, bo byłoby to ekonomicznie nieuzasadnione. Efektem jest pójście na kompromis i szukanie ludzi, których wiedza jest w pewnym stopniu ogólna. Powoduje to, że usuwanie złożonych awarii trwa znacznie dłużej w porównaniu do działania firmy zewnętrznej, która buduje profesjonalne zespoły inżynierów i techników. Ponadto z racji tego, że pracują oni z różnymi środowiskami u Klientów i stykają się z różnymi problemami, unikamy efektu rutyny, która często usypia czujność informatyka i mści się w momencie awarii. Zespół inżyniersko techniczny zawsze po szybkim usunięciu problemu zaproponuje działania zapobiegawcze, dzięki którym unikniemy podobnych problemów w przyszłości. To kolejna różnica między partnerem w outsourcingu a pogotowiem komputerowym. Dla pierwszego liczy się ciągłość działania i wspólny długofalowy biznes, dla drugiego awaria to biznes.

Praca z najlepszymi to wzrost poziomu bezpieczeństwa i niezawodności systemów IT. Pamiętajmy, że rozwiązania informatyczne mają być efektywnymi narzędziami wspomagającymi biznes i zarządzanie, a nie źródłem dodatkowych problemów i zmartwień. Tu również profesjonalny i doświadczony partner jest na wagę złota. Doradzi, dopasuje i wdroży właściwie rozwiązanie informatyczne, które pomoże jeszcze lepiej rozwijać biznes firmy. Dostęp do doświadczenia partnera to dostęp do najnowszych technologii IT, które mogą dać nam tę poszukiwaną przez wszystkich przewagę konkurencyjną na wymagającym rynku globalnej gospodarki.

Bardzo często, fakt szybkiego reagowania na problemy, sprawne ich usuwanie, profesjonalne podejście, gwarantowane czasy reakcji i usuwania awarii, przekłada się również bezpośrednio na wzrost zadowolenia użytkowników końcowych systemów informatycznych. Zadowolony pracownik wyposażony w niezawodne narzędzie to wydajny pracownik, co nie pozostaje bez znaczenia dla sukcesu firmy.

Outsourcing IT ma też dużą zaletę z punktu widzenia czysto biznesowego. Pozwala nam ograniczać koszty działalności, nie tylko nie rezygnując z jakości i funkcjonalności, ale wręcz przy wzroście tych cech.

Chętnie odpowiemy na Twoje pytania. Skontaktuj się z nami!

Imię i nazwisko*

E-mail*

nr. telefonu*

Oświadczam, że zapoznałem się i akceptuję zasady przetwarzania danych*

Opt-in

Oświadczam, że wyrażam zgodę na otrzymywanie niezamówionych informacji handlowych*

Michał Drechny