Na to pytanie próbuje odpowiedzieć wielu przedsiębiorców. Mniejsza liczba klientów i zleceń, utrudniony kontakt z pracownikami i partnerami biznesowymi sprawia, że firmy muszą korzystać z wirtualnych rozwiązań by przetrwać kryzys wywołany koronawirusem.

Technologia na potrzeby pracy z domu

Rozwój technologiczny doprowadził, że już od dłuższego czasu firmy korzystają z digitalowych narzędzi ułatwiających prowadzenie biznesu. Wideokonferencje, zdalny dostęp do serwerów, praca w chmurze – to tylko wybrane rozwiązania z których korzystają już tysiące osób i przedsiębiorstw.

Ze względu na pandemię koronawirusa liczba użytkowników onlinowych narzędzi wzrosła o kilkaset procent w przeciągu zaledwie kilku dni! Tak duży ruch może wpłynąć przede wszystkim na bezpieczeństwo danych o czym nie każdy myśli.

Praca zdalna może być bezpieczna i stabilna. Wystarczy odpowiednio wcześniej przygotować się do niej i wdrożyć niezbędne rozwiązania. O czym warto pamiętać? Przede wszystkim zdalny dostęp do danych przez wirtualny pulpit oraz VPN wraz z dodatkowym uwierzytelnieniem czy systemami zarządzania stacjami końcowymi i systemami MDM. Wszystko po to, by zapewnić najwyższy poziom bezpieczeństwa przedsiębiorstwa i ustrzec je przed kradzieżą danych.

Korzystaj z rozwiązań sieci WLAN

Kolejnym ważnym aspektem jest wydajne połączenie Wi-Fi w domu, które pozwoli na szybkie i stabilne połączenie z serwerami firmy. Obecne rozwiązania pozwalają na odpowiednie kierowanie ruchem i priorytetyzowanie go tak, by pracownik mógł szybko łączyć się z zasobami przedsiębiorstwa czy brać udział w wideokonferencjach. Te można prowadzić przy wykorzystaniu różnych narzędzi, m.in. Microsoft Teams, który pozwala nie tylko na rozmowę, ale również na bezpieczne przesyłanie plików czy jednoczesną pracę na projektach.

Standardem w dużych przedsiębiorstwach jest praca w chmurze, gdzie każdy ma swobodny dostęp do danych i plików. Niestety nie każdy myśli o tym, żeby regularnie wykonywać backup chmury na wypadek awarii czy ataku hakerskiego.Wdrożenie tych rozwiązań pozwoli na bezpieczny dostęp do danych przedsiębiorstwa przez wszystkich pracowników i ułatwi im pracę. By móc w pełni korzystać ze wszystkich onlinowych narzędzi potrzebny jest także sprzęt. Słuchawki z mikrofonem, kamery internetowe, klawiatury i myszki, monitory – to niezbędnik każdego zdalnego biura.

Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom klientów indywidualnych i biznesowych przygotowaliśmy specjalne oferty, które pozwolą na bezpieczne i efektywne działanie w czasie kryzysu. Dla firm i instytucji Komputronik Biznes przygotował platformę biznes.ktr.pl, która daje im wygodny i elastyczny dostęp do nowoczesnych narzędzi. Logując się na niej klienci mają dostęp do szerokiej oferty produktów i usług, mogą także skorzystać z atrakcyjnego finansowania wybranych wdrożeń.

 

Nasi doradcy pomogą znaleźć optymalne rozwiązania oraz zapewnią ich wdrożenie.  Nasi klienci zyskują nie tylko dostęp do nowoczesnych narzędzi, ale przede wszystkim zagwarantują najwyższy poziom bezpieczeństwa. Dzięki ogromnemu doświadczeniu i dostępu do najnowszych technologii jesteśmy w stanie pomóc przetrwać przedsiębiorstwom ten trudny czas – mówi Jarosław Bańkowski – Dyrektor Sprzedaży Komputronik Biznes

Dostęp do platformy biznes.ktr.pl jest darmowy. Po zalogowaniu i założeniu konta użytkownicy zyskują dostęp do nowoczesnych narzędzi oraz specjalnych cen na ich wdrożenie.

 

Anna Skowina
Inżynier Technicznego Wsparcia Sprzedaży